Czytajcie uważnie polecenia, korzystajcie z pomocy, które tu zamieściłam.
Na początek przeczytajcie wpis z pamiętnika na s. 48 i wykonajcie ćwiczenie 1 s.49
Zastanówcie się i napiszcie w ćwiczeniu 2, jakie są wasze najpiękniejsze wspomnienia?
Cel: Doskonalę umiejętności gramatyczne.
👉Rodzina wyrazów - to grupa wyrazów, które pochodzą od tego samego wyrazu podstawowego.
Popatrzcie na FILM następnie wykonajcie ćwiczenie 5 s.50
Wyrazy tworzące rodzinę to wyrazy pokrewne. Łączy je wspólna cząstka i podobieństwo
w znaczeniu. Poćwicz TU
👉Teraz wyrazy bliskoznaczne synonimy, już wiecie, że są to wyrazy o takim samym lub podobnym znaczeniu. Sprawdzicie, gdy rozszyfrujecie ćwiczenie 6 s.50.
👉Jeszcze antonimy czyli wyrazy o znaczeniu przeciwnym. Wykonaj ćwiczenie 7 s. 50,
z łatwością sobie poradzisz.
z łatwością sobie poradzisz.
Niektóre wyrazy i zdania trzeba będzie zapisać w zeszycie OK.
Zróbcie ładną notatkę, narysujcie ludziki, może kwadraciaka? Jak posadzić kwadraciaka?
Zostały jeszcze ćwiczenia 3 i 4 str. 49. Poćwiczcie pamięć, napiszcie z pamięci, niczego z pamięci nie wyrzucajcie 😀, bo przyda się do testów na koniec trzeciej klasy.
Na koniec dla chętnych dyktando, macie dwa do wyboru, możecie sprawdzić czy dobrze się pisze gdy dyktuje inny nauczyciel. Tak będzie w czwartej klasie.
Jeśli chcesz nauczyć się wyrazów w których występuje ch, a ich pisowni nie da się wyjaśnić, przygotuj kartkę papieru, złóż z harmonijkę i zapisz na niej wyrazy : chomik, charakter, echo, chmura, tchórz, chwila, chusteczka, puchar.
Wklej harmonijkę pod dyktandem i gotowe. Prześlijcie do oceny dzisiejszą stronę z zeszytu OK, zobaczę jak pracowaliście?