poniedziałek, 15 czerwca 2020

O psie, który jeździł koleją.

To historia psa, która wydarzyła się naprawdę. Piękna, wzruszająca opowieść o przyjaźni, wierności, a przede wszystkim o miłości psa do człowieka.

Cel: Poznasz wydarzenia opisane w lekturze „O psie, który jeździł koleją”
Nacobezu:
👉potrafię uporządkować wydarzenia zgodnie z chronologią ich występowania
👉określam uczucia, które wzbudziła we mnie historia Lampo
👉podaję trzy argumenty uzasadniające tezę, że Lampo był mądrym psem

Sprawdźcie teraz czy uważnie przeczytaliście lekturę.



Dla tych, którzy nie przeczytali, albo zapomnieli (a szkoda, bo piękna opowieść) krótkie streszczenie.



Przeczytajcie jeszcze raz fragmenty książki w podręczniku na s. 82 i wykonajcie ćwiczenia 1-3 s. 85


Odszukajcie w tekście fragment, który opisuje znaczenie szelmowski i zawadiacki wygląd psa Lampo i przepiszcie do zeszytu. Możecie dodatkowo go narysować.

Szelmowski wygląd – podstępny, przebiegły, skłonny do figli.
Zawadiacki wygląd – skłonny do wszczynania awantur, zuchwały, zaczepny, czupurny.
Teraz przeczytajcie drugi fragment książki z podręcznika s.84-85.
Tak, właściwie opisuje on tragiczne i zarazem szczęśliwe zakończenie. Adele uratowana, lecz Lampo zginął pod kołami pociągu. Wykonajcie ćwiczenia ze strony 87- 88, są krótkie i pisanie zajmie Wam niewiele czasu. 


Historia psa Lampo jest bardzo smutna. Spróbujcie napisać inne, bardziej optymistyczne i szczęśliwe zakończenie. Możecie opisać, jak ludzie odwdzięczyli się pieskowi, jak go traktowali, jak czuł się Lampo po uratowaniu dziewczynki itd. Każdy pomysł, który Wam wpadnie do głowy będzie dobry. Wasza praca powinna zawierzać minimum pięć zdań. Tą pracę przyślijcie do oceny na Class Dojo.
Możecie zacząć tak:
Byli jeszcze spory kawałek..............................................................

 Pomnik Lampo na stacji Campiglia Marittima. 


 Na koniec ćwiczenie 5 s.88 - trochę gramatyki i ortografii. Wyjaśnienie poniżej.
Dla chętnych  więcej informacji i ćwiczeń w prezentacji