piątek, 22 maja 2020

Kto książki czyta, wiedzę ma.

Wieczorem biorę książkę z półki, 
za oknem cicho wiatr szeleści.
Stronice książki - przyjaciółki
przeróżne prawią opowieści.
                       Czesław Janczarski "Nad Książką"


Zaczynamy,   popatrzcie jak powstaje książka? Przeczytajcie w podręczniku kartkę w pamiętnika s.60
i zastanówcie się: Czym jest dla ciebie książka? 
Przepiszcie do zeszytu fragment wiersza, który rozpoczyna ten post i odpowiedzcie na to pytanie w kilku zdaniach.
 

Wybrałam animację poklatkową, bo na informatyce nauczycie się robić animację w Scratch. 
Nie jest to wcale takie trudne. Historię animacji i sposób jej tworzenia możecie poznać TU

Czy wiecie kto to jest mól książkowy, to człowiek, który każdą wolną chwilę spędza na czytaniu książek, nie widzi świata poza książkami. Znacie kogoś takiego?
Poproście wieczorem mamę lub tatę, aby opowiedzieli Wam o swojej ulubionej książce z dzieciństwa, do której chętnie wracają jako ludzie dorośli.
Może przeczytacie wspólnie jej fragment przed pójściem spać?

Czas na powtórki.
Przypomnijcie sobie rodzaje zdań  FILM , skorzystajcie z planszy i wykonajcie ćwiczenie 5 s. 61.

Teraz sprawdźcie swoje umiejętności skracania i rozwijania zdań.
Pisownię wyrazów z przeczeniem nie i rozwijanie zdań poćwiczcie TU i TU
W obu prezentacjach pomińcie pracę w ćwiczeniach, bo pracujemy na innych podręcznikach. Zwróćcie uwagę na swoje wyniki.

Teraz zastanów się nad dzisiejszą lekcją, nad swoją pracą, zaangażowaniem.
Czy wszystko potrafisz? 
Co dała ci dzisiejsza lekcja?
Uzupełnij zdania i napisz je w zeszycie OK: 
Na zajęciach osiągnąłem/osiągnęłam sukces, bo… Muszę pamiętać, aby…
Zdjęcie z OK zeszytu prześlijcie do poniedziałku na Class Dojo.
Chętnie przeczytam, co napisaliście.
Zobaczę jak rozplanowaliście stronę, jakie wykonaliście rysunki.

Teraz nagroda - popatrz, posłuchaj, pomyśl!



Miłego weekendu. Wyjdźcie na rower, poćwiczcie skoki, skłony.
W przyszłym tygodniu zrobimy test sprawności.